czwartek, 6 grudnia 2018

Torba "bento" z trzech kwadratów, pikowana w kwiaty.



W tej torbie fajne są dwie rzeczy - pikowanie z aplikacjami oraz forma będąca dokładnie trzema kwadratami.
Pomysł na uszycie takiej torby podsunęła mi koleżanka, która sama znalazła go z kolei w Internecie. Wy również z łatwością znajdziecie wzór na tą torbę wpisując w google "bento bag tutorial" lub "origami bento bag tutorial". Jest tego całkiem sporo więc ja już swojego pisać nie będę :-)
Jak zobaczycie, wykonanie tej torby polega na zeszyciu w odpowiedni sposób i w odpowiedniej kolejności kilku boków trzech jednakowych kwadratów. Powstaje z tego taka obszerna, luzacka torba. Ja moją uszyłam z kwadratów o boku 45 cm ponieważ chciałam mieć dużą torbę na zakupy i nie tylko.
Wyszło mi bardzo pojemne torbiszcze. Uszyłam je z pianki nurek i ozdobiłam kwiatowymi aplikacjami oraz pikowaniem z wolnej ręki kolorowymi nićmi Ariadna IRIS 40.


Aplikacje wycinałam z materiału podklejonego wcześniej flizeliną dwustronnie klejącą i nanosiłam je na piankę. Listki i płatki rysowałam od ręki, bez szablonu, nie starałam się nawet zachować podobieństwa jednego do drugiego. Chodziło o zabawę! :-)



Gdy już wszystkie kwiatki miałam naklejone przyszyłam je do pianki pikując z wolnej ręki kolorowymi nićmi Ariadna IRIS 40. Pod nazwą nici podaję link do sklepu Ariadny, do miejsca gdzie je kupiłam. Są to nici do haftu maszynowego, bardzo gładkie, śliskie i błyszczące. Miałam je w moim zestawie do pikowania od jakiegoś czasu, razem z innymi nićmi i to z nich zawsze byłam zadowolona najbardziej. Można nimi szyć bardzo szybko i mimo to nie mechacą się i nie zrywają. Kolory są bardzo żywe i mają piękne odcienie. Byłam tak zadowolona, że wreszcie kupiłam sobie praktycznie wszystkie kolory z palety i pierwsze co to ozdobiłam nimi tą torbę.




Oprócz  kwiatów wypikowałam kilka piór i zawijasów. 





Tak wyglądał cały panel pianki 3x45cm na 45 cm. Pianka nurek jest lekko elastyczna i trochę się pofalowała ponieważ niczym jej nie podklejałam. Jednak po zeszyciu torby w całość zupełnie tego już nie widać. 


Dałam jej czerwoną podszewkę z bawełny, czerwone uszy z taśmy rypsowej, dorzuciłam dwa metalowe kółka dla szpanu i miękki element z resztki pianki tam gdzie torba opiera się o ramię. Jestem z niej bardzo zadowolona i noszę ją z dumą :-)



Bardzo polecam Wam uszycie torby BENTO bo jest na prawdę fajna, pojemna i oryginalna. Myślę też, że najfajniejsza będzie taka uszyta z miękkiego materiału a nie tak jak u mnie ze sztywnej pianki.
Jak Wam się podoba?
Pozdrawiam serdecznie Wszystkich Zaglądających!!!

3 komentarze:

  1. I pomimo, ze czarna, to tez kolorowa! Podoba mi sie, a czy lepsza miekka, to zawsze sie "w praniu" okazuje, miekka by sie moze zwinela i nie widac by bylo kwiatkow i pikowania... cos za cos :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć,
    Ale ta torba jest śliczna. To hartowanie robi super robotę! Teraz masz mega oryginalną i praktyczną torbę zarazem :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń