sobota, 7 stycznia 2017

Kieszeń wewnętrzna w marynarce, w kurtce - jak uszyć, tutorial.

Jak uszyć wewnętrzną kieszonkę w kurtce, marynarce lub bluzie - odpowiedź znajdziesz w moim tutorialu!


Wewnętrzną kieszonkę możesz uszyć w podszewce, którą zamierzasz wszyć do kurtki, bluzy lub marynarki. Opisuję poniżej mój sposób na wykonanie takiej kieszonki. Tak naprawdę ten przepis możesz również wykorzystać do wykonania kieszonki na prawej stronie swojego uszytku, wystarczy wszystkie podane poniżej kroki wykonać z materiału wierzchniego :-)

Uszycie kieszonki w podszewce zaczynam od narysowania mydełkiem krawieckim poprzecznej kreski na przodach skrojonych z podszewki, w miejscu gdzie chcę mieć kieszonkę i o długości takiej jaką ma mieć wlot kieszonki. Do tego przygotowuję dwa paski z innego materiału, najepiej dość sztywnego żebym już nie musiała go usztywniać flizeliną, o długości o ok. 3 cm dłuższej niż planowana kieszonka. 
Szerokość każego z moich pasków to 4 cm a po złożeniu wzdłuż na pół to 2 cm. 
Te paski będą wykańczały wlot mojej kieszonki.
Przygotowuję również prostokąt z podszewki o szerokości mniej więcej takiej jak te brązowe paski lub szerszej a długości dwa razy takiej jaką ma mieć głębokość kieszonka. Ten prostokąt będzie wnętrzem mojej kieszonki. 



Brązowe paski przyszywam wzdłuż narysowanej kreski układając je otwartymi brzegami do siebie a złożeniem na zewnątrz. Przyszywam oba dokładnie pomiędzy tymi oznaczeniami, które zrobiłam wcześniej gdy planowałam wielkość kieszonki.
Szyję na szerokość jednego centymetra - taką szerokość wlotów sobie zaplanowałam. 



Zobaczcie jak są przyszyte:


  Tak wygląda to z tyłu:



Teraz rozcinam podszewkę pomiędzy szwami zostawiając charakterystyczne dzióbki. Nacinam aż do końca szwów i uwaga - nie przecinam brązowych pasków! Tnę tylko podszewkę.



Wracam na prawą stronę i przewijam do środka brązowe paski:


Ponieważ skroiłam paski tak że po złożeniu miały dwa centymetry, a potem przyszyłam każy w odległości jednego centymetra od jego brzegu, to po odwinięciu mam wlot kieszonki o szerokości dwóch centymetrów, na którym idealnie równo stykają się ze sobą oba paski.
Finalnie, widoczne na prawej stronie części pasków mają po 1 cm szerokości.


Teraz odginam boki podszewki i przyszywam dzióbki do brązowych pasków:




Tak to wygląda teraz na lewej stronie:


A tak na prawej - wlot kieszonki jest już gotowy, oczywiście jeszcze prosi się o prasowanie, ale to za chwilę:


Teraz przyszywam woreczek kieszeni. Biorę przygotowany wcześniej prostokąt materiału i przyszywam go do każdego z brązowych pasków:


Jeden przeg prostokąta przyszywam do górnego paska a drugi brzeg do dolnego paska, układając je na sobie w poniższy sposób:


Górny:


Dolny:



Teraz pozostaje mi już tylko zeszyć boki kieszonki. Pomoże mi zagięcie podszewki wzdłuż kieszonki. To będzie moja linijka. Przeszywam boki kieszonki a nadmiar materiału odcinam.





Kieszonka gotowa - lewa strona:


Jeszcze tylko małe prasowanko:


Prawa strona. W kurtce którą akurat szyłam wykonałam takie kieszonki na obu przodach z podszewki.


Mam nadzieję, że mój tutorial Wam się przyda :-)
Pozdrawiam Was serdecznie!!!

11 komentarzy:

  1. Jak zwykle lubie Twoje tutoriale, sa bardzo czytelne i wszystko jest zrozumiale.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! w koncu to pojelam! Dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. O! I tu się czegoś nauczę! Widzę, że tu wyższa szkoła jazdy (znaczy się szycia)...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry materiał przygotowałaś, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie odważyłam się uszyć kieszonki wewnętrznej. Twój instruktarz jest fachowy i tak czytelny, że na pewno skorzystam. Bardzo dziękuję!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapewne cała Polska korzysta z tego wspaniałego tutorialu, a mało kto dziękuje. Pozwolę sobie zatem gorąco podziękować w imieniu swoim oraz innych. Podchodziłam do tematu z ogromną nieśmiałością, wg Twojej recepty udało się osiągnąć efekt za pierwszym razem i to na dresówce, w której ciężko się manewruje przy drobiazgu. A jednak się udało! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, jak bardzo mi miło czytać takie komentarze, bardzo się cieszę że opis się przydał, fajnie jest pomagać innym spełniać się w szyciowej pasji :D Tak trzymać!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.