piątek, 29 maja 2015

Projekt spodnie - część piąta - zdjęcia całości

Dla tych, którzy dołączyli teraz krótkie wyjaśnienie: ten wpis to piąta i ostatnia część mojej relacji z szycia spodni.
Część pierwsza: Projekt spodnie - część pierwsza - krojenie i prace wstępne.
Część druga: Projekt spodnie - część druga - kieszenie w karczkach biodrowych.
Część trzecia: Projekt spodnie - część trzecia - zapięcie w przodzie. 
Część czwarta: Projekt spodnie - część czwarta - pasek ze szlufkami.

Podczas szycia tych spodni korzystałam z wykroju nr 104, zamieszczonego w burdzie 05/2003 oraz z instrukcji zamieszczonej w burdzie 01/2007.

Tak wyglądają gotowe spodnie, bluzeczka już Wam znana, była na blogu przed spodniami, świetnie do nich pasuje :-) Długość spodni to 3/4. Uważam, że ta długość świetnie komponuje się z wysokimi butami na koturnie, tak jak tu założyłam. Dodatkowo uwielbiam te kanty! Na kolejnych spodniach - a napewno kolejne będą - tez takie zrobię.
Materiał z jakiego szyłam to grubsza bawełna z elastanem zakupiona tu: Tesma.








Jeśli śledziliście wszystkie posty i opisy wiecie, że trochę się przy nich napracowałam i nakombinowałam. Warto jednak było się przyłożyć bo spodnie są świetne i noszę je z ogromnym zadowoleniem. Materiał jest miękki i bardzo przyjemnie się go nosi, fajnie się układa i nie zagniata. 
Wykrój też Wam polecam, dobrze leży na sylwetce i nie trzeba wprowadzać wiele zmian. Myślę, że dużo dają te zaszewki w tyle (można nimi krój dopasować) oraz to że pasek jest wyprofilowany a nie prosty. Tak jak patrzę na nogawkę i przeszyty kant widzę też, że warto było już na samym początku przyłożyć się do prawidłowego krojenia, bo gdy kant w spodniach przebiega idealnie prostopadle do podłogi, wydłuża nogi :-)









Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwe prześledzenie całego, pięciopostowego tutoriala. Mam szczerą nadzieję, że będzie on dla Was pomocny podczas szycia Waszych wymarzonych spodni :-)

13 komentarzy:

  1. Całkiem w wakacyjnym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kinga podziwiam Cię !!! jedno to uszyć świetnie pasujące spodnie a drugie to zrobić tak obszerny toturial ! Świetna robota :) chylę czoła bo wiem jakie to praco i czasochłonne.
    Ja na razie mam tylko materiały ale nie mam nastroju do szycia spodni a tak bardzo brakuje ich w mojej szafie, szczególnie takich na lato, jak Twoje. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasku trzymam kciuki i czekam na Twoje spodnie, wiem ze jak juz się za nie wezmiesz to będzie to cos cudownego jak wszystkie Twoje uszytki do tej pory :-)

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za tutorial, mobilizujesz mnie do pierwszych prób i bardzo Twój kurs mi je ułatwi. :) A spodni również brakuje w mojej szafie, bo w sklepach nigdy nic mi nie pasuje - tym bardziej, że nie lubię rurek. :) Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i oby spodnie wyszły idealnie :-)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodnie i całość jest świetna

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym tylko potrafiła szyć to bym nie wstawała od maszyny do szycia :) Świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tutoriale bardzo dobrze przygotowane, będą się cieszyć powodzeniem. Sama szyję już którąś parę i wiem, że ich dobre dopasowanie to filozofia:)

    Wyszły przy okazji śliczne, wakacyjne spodenki, w mojej ulubionej długości:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super jest ten tutorial. Na pewno spóbuję uszyć jakieś spodnie. CHoć nie takie ;-) Raczej jakieś haremki na początek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, trzymam kciuki, będę do Ciebie zagladac żeby sprawdzić :-)

      Usuń
  9. Fantastyczne spodnie uszyłaś! Bardzo ale to bardzo podoba mi się tkanina, a te kanty są fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.