czwartek, 15 maja 2014

Wszystkie buty kopciuszka...

Czyli jak uszyć organizer / wieszak na buty.

To nie jest tak, że nie można sobie takiego kupić, o nie. Owszem, ja również chciałam pójść na łatwiznę i kupiłam za jedyne 6 zł taki organizer na Allegro. Ale gdy dostałam przesyłkę...o matko, cud chńskiej myśli technicznej chyba przy tym poszybował pod niebo... Nawet nie chciało mi się tego nieść do domu, szkoda rąk.
Zasiadłam więc do samodzielnego wykonania wieszaka na buty.
Tak się składa, że akurat coś takiego było mi potrzebne do sensownego wykorzystania przestrzeni w przedpokoju. Zaczęłam od wymierzenia butów, sporządzenia wykresów a następnie obliczeń.
Zmierzyłam, że kieszonka na but powinna mieć szerokość 30 cm i tyleż samo wysokości. Wystarczy jednak gdy będzie zajmować 13-12 cm powierzchni "pleców" organizera.
Wnęka, którą chcę zapełnić tym wieszakiem ma 110 cm na 90 cm.
Z grubego płótna wycięlam więc prostokąt 115x95 cm (zapasy na szwy) oraz trzy paski po 275x35 cm, z których uszyję kieszonki.
 
jak uszyć organizer na buty, wieszak na buty
Do cięcia pasków musiałam zająć prawie pół podłogi w salonie:

Następnie na paskach poodmierzałam kieszonki. Wykorzystałam w tym celu przyciętą do odpowiedniej wielkości plastikową okłądkę, żeby nie przykładać każdorazowo linijki, tylko od razu odrysowywać.


Na "plecach" odrysowałam linie na których mają być przyszyte kieszonki.


A potem było bardzo ciężko. W tym momencie poradzę Wam wszystkim bardzo gorąco - szyjcie takie rzeczy z cienkich materiałów typu ortalion, bo te moje grube płótno wycięte w takiej wielkości było szalenie trudne do obrobienia. Wyobracać to pod maszyną...masakra, ramiona mnie bolały a maszyna zaczęla się męczyć.
Założyłam nawet stolik powiększający pole pracy ale i tak było ciężko. Gdybym to szyła z cieńszego materiału, poszło by o wiele łatwiej.

Najtrudniej było przyszyć te kieszonki w środku. Przed ich naszywaniem, obrzuciłam im górne brzegi a dolne zostawiłam. Naszywałam je zostawiając otwarte na wylot. Jak już były przyszyte, doszyłam ich dna robiąc zakładki. W ten sposób będą one wąskie na dole i będą się "otwierały" ku górze.
jak uszyć organizer na buty, wieszak na buty

Jak już je ponaszywałam i obrzuciłam brzegi "pleców" to w zasadzie organizer był skończony. Uprasowałam go sobie żeby zobaczyć efekty własnej pracy i na koniec doszyłam tasiemki do zawiązania.

A oto miejsce dla niego przeznaczone. Dwie rury na ścianie jedna nad drugą - przez nie nie można tu zamontować sensownej szafki, natomiast organizer jak najbardziej da się powiesić.
Przywiązałam go od dołu i od góry przyszytymi tasiemkami.



A potem już powkładałam buty i zrobił się porządek :-)


jak uszyć organizer na buty, wieszak na buty

Z większych i średnich butów do jednej kieszonki wchodzi po jednej sztuce a mniejsze buciki jak np. moje baletki, czy sandałki, wchodzą po dwa.


jak uszyć organizer na buty, wieszak na buty

3 komentarze:

  1. Rewelacyjny pomysł. Też mam duży problem z butami. Cały przedpokój mam nimi zawalony ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny pomysl :-) Zastanawia mnie tylko dobor koloru tasiemek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, sama muszę coś takiego zamontować u siebie w domu. U mnie buty leżą w kilku wielkich pudłach pomieszane z obuwiem dzieci. Niestety nie jest to najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.