wtorek, 7 lutego 2012

Spódnico-Spodnie

Już dawno chciałam sobie uszyć spódnico-spodnie. Wykroju szukałam w różnych starych burdach, bo to przecież taki old-schoolowy model, lecz nigdzie nie znalazłam akurat takiego jaki by mnie interesował. Wreszcie postanowiłam wykonać wykrój samodzielnie korzystając z podręcznika. 




Obawiałam się, że nie dam rady ale okazało się to bajecznie proste. Najpierw zgodnie z instrukcjami wykonałam podstawowy wykrój spódnicy a potem z niego zgodnie z instrukcjami wykonstruowałam spódnico-spodnie z kontrafałdą.



Szycie zaplanowalam z użyciem wełny w paski, więc postanowiłam to wykorzystać i złóżyć kontrafałdy tak aby paski się pokrywały.

Brzeki bardzo mi się siepały a nie mam overlocka, jednak kiedyś mama kupiła mi taką specjalną stopkę do obrzucania brzegów, szyje się zygzakiem i jednocześnie pracuje na niej nożyk który przycina równiutko brzegi.

Ponieważ ta wełna jest mocno szczypiąca, postanowiłam wewnętrzną część paska obszyć kolorowym płótnem, to taki angielski trochę styl i zawsze bardzo mi się podobał. Ponadto, do uszycia podszewki użyłam dosyć grubej satyny.


Tak wyglądają gotowe spódnico-spodnie. Kontrafałdy są jednakowe z przodu i z tyłu, przez co w ciekawy sposób ukrywają fakt, że to są tak naprawdę spodnie. Wszyscy się nabierają na to, że to spódnica :-)


6 komentarzy:

  1. Coś takiego szukam chciała bym córce do szkolnego mundurku uszyć spódnico spodnie (maja zakaz chodzenia w spodniach). chodziło mi pogłowie by z przodu była nie wiem jak to nazwać ( kawałek materiału ) zapinany zboku. ale z ta kontr fałda wydaje się jeszcze lepszy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kinga, spódnico-spodnie świetnie Ci wyszły. Bardzo ciekawa ta stopka, mogłabyś napisać coś o niej bliżej, bo szukałam jej w internecie, ale nie znalazłam. Czy to jest może stopka do ściegu owerlokowego? Ale o niej też nie piszą, że ma nożyk. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, to jest stopka do ściegu owerlokowego wyposażona w nożyk, możesz ją kupić np. tu: http://pl.strima.com/texi-0025-stopka-owerlokowa-z-obcinaczem-do-maszyny-domowej/item/1036240/
      Bardzo polecam, ładnie obcina i dobrze się nią szyje.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Dzięki, jesteś niezawodna. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Witam, Ja też posiadam taką stopkę ale niestety nie wiem jak się ją zakłada i dlatego leży cały czas nieużywana. Nie mogłam znaleźć w internecie żadnego filmu pokazującego jak się to robi :-(. Czy mogłabyś napisać albo wrzucić jakiś filmik jak ją się mocuje do maszyny ?

      Usuń
    4. Witaj, niestety nie mam już możliwości pokazania tego. Starą maszynę, przy której jej używałam sprzedalam razem ze stopką. W nowej maszynie zaś nie używam ponieważ kupiłam overlock. Instrukcja zakładania była dołączona do starej stopki. Jeśli jednak nie udaje Ci się jej założyć to możliwe że nie pasuje ona do Twojej maszyny, tak też może niestety być.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.