środa, 7 grudnia 2016

Sukienka bez szwów bocznych, trochę świątecznie i trochę na słodko

Miałam taki pomysł na łatwą do uszycia sukienkę - zrobię ją bez bocznych szwów. Do tego wielka różowa kokarda i koronkowe rękawy (a to już dlatego, że nie wystarczyło mi materiału).

 

Punktem wyjścia był wykrój na podstawowy t-shirt z dzianiny. Metr materiału złożyłam wzdłuż na pół i ułożyłam na nim formy przodu i tyłu. Przód dosunęłam do złożenia. Dodatkowo poniosła mnie fantazja i postanowiłam całość rozszerzyć na dole. Rozsunęłam więc obie części od siebie. Przód też lekko odsunęłam od złożenia tkaniny. Na formie przodu oryginalnie okrągły dekolt założyłam dziubkiem w dół żeby sobie zrobić formę na dekolt karo. Dół równomiernie wyokrągliłam.



W ten sposób powstał wykrój sukienki, który trzeba zeszyć jedynie z tyłu i na ramionach. 


 Metr materiału to jednak jak się okazuje zbyt mało na taką sukienkę z rękawami, więc same rękawy wykroiłam z elastycznej koronki.


 Najpierw zeszyłam szef środkowy tyłu, potem obszyłam tylny dekolt pliską. 
Do wykończenia przodu skroiłam dwie szerokie plisy z różowej dresówki.


Pliski przyszyłam wzdłuż obu stron dekoltu. Dopiero po przyszyciu plisy dekoltu tyłu i plisek przodu zeszyłam ramiona w sukience i wszyłam rękawy.




Na koniec zostało zawiązać kokardę i nosić sukienkę :-)


Początkowo miałam zamiar nosić kokardę swobodnie zwisającą ale spodobała mi się taka trzymająca się horyzontalnie i do zdjęcia przypięłam ją tak szpilkami. Przyszyję ją więc po obu stronach ręcznie do sukienki.
Wyszło trochę słodko, bardzo swobodnie no i trochę już jakby świątecznie. Pewnie przez kokardę tak mi się kojarzy :-)


6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł, muszę uszyć taką sukienkę. Szybko i przyjemnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł rewelacyjny, tylko czy taki krój sprawdzi się przy trochę bardziej biuściastej sylwetce? I rozumiem, że jest z tkaniny, a tylko rękawy i kokarda z dzianiny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dużym biustem to nie wiem, ale sukienka jest z dzianiny, jednak jest to dzianina dość ścisła, bardzo przypominająca tkaninę.

      Usuń
  3. Urocza jest! Bardzo mi się podobają koronkowe rękawy

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna jest! Podziwiam Twoje zdolności!!!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.