wtorek, 21 stycznia 2014

Przyszywanie koralików maszynowo - tutorial

Zabrałam się dziś za wykańczanie wymalowanej ostatnio bluzki.
Jak zapewne pamiętacie, mam ją wykończyć naszywając drobne, szklane koraliki. Chwilę zastanawiałam się jak ja te koraliki naszyję, żeby dobrze się trzymały i żeby się za bardzo nie napracować. Najlepiej byłoby je naszyć maszynowo ale czy jest to w ogóle możliwe? Pogłówkowałam i wpadłam na pewien pomysł, zobaczcie...

Plan jest taki żeby naszyć te koraliki:


Na tą bluzkę:



Pomyślałam, że jak będę przyszywać to ręcznie to zajmie mi to wieczność a ja tyle czasu nie mam :-)
Zobaczcie na jaki pomysł wpadłam:


Wykorzystałam wąską stopkę, tą której używam głównie do wykańczania brzegów. Posiada ona zagłębienia dla igły po obu swoich stronach. W te zagłębienia można wsuwać koralik, unosząc najpierw igłę a następnie wsuwając ją powoli w koralik. Potem przeszywamy kawałek i znowu koralik i tak dalej...

W ten sposób można przyszyć dość szybko koraliki i być pewnym że będą rozmieszczone równo oraz że będą mocno się trzymały na materiale :-)
I znowu mam radochę :D


Narysowałam sobie na bluzce takie jakby esy-floresy i będę naszywała koraliki po tych liniach. 



Jeszcze czeka mnie z tym trochę pracy więc do zobaczenia za parę dni!




8 komentarzy:

  1. Nie wiem czy istnieje takie słowo, ale to PRZEGENIALNY pomysł! Haftowałam w ten sposób szydełkiem, ale o maszynie nie pomyślałam. Rysunek na tkaninie jest piękny, chętnie zajrzę i zobaczę gotową pracę.

    Pozdrawiam serdecznie, El clavel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przegenialny to bardzo fajne słowo :-) Jeszcze nikt tak miło nie określił mojego pomysłu. Niedługo będzie całość tylko muszę przeprowadzkę skończyć najpierw :-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie mam cierpliwości za grosz, u mnie robota musi mieć tempo i nie znoszę jak się ślimaczy :D A tym sposobem udało mi się szybko ponaszywać koraliki :-)

      Usuń
  3. o kurczaki! czekam na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. metoda przebiegła i efekt doskonały!

    OdpowiedzUsuń
  5. metoda przebiegła i efekt doskonały!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.