piątek, 2 września 2011

Kolczyki z filcu

Od jakiegoś czasu, dekoracje z filcu stały się dość popularne. Zdecydowałam, że i ja spróbuję i zrobię coś samodzielnie. Moim pierwszym pomysłem są kolczyki z filcu.

Krok 1.
Wykrój z filcu prostokąt o mniej więcej rozmiarach 20x10 cm, a następnie w artystyczny sposób zgnieć go w dłoni.




Krok 2.
Teraz, gdy juz jest tak ładnie zgnieciony, poprzeszywaj go białą nitką tam i z powrotem i na wskroś. Rób tak aż całość będzie się razem trzymać i dopóki nie osiągniesz zadowalającego kształtu.



Krok 3.
Aby wykończyć, po prostu przyszyj do zgniecionego kawałka filcu zawieszkę, w taki sposób w jaki przyszywasz guzik. Pamiętaj aby nie przyszyć zawieszki zbyt ciasno, zostaw trochę luzu, aby kolczyk mógł się swobodnie bujać.
Teraz możesz się już cieszyć oryginalnym kolczykiem, wyglądającym jak zgnieciona kulka papieru. Dużą zaletą takich kolczyków jest to, że praktycznie nic nie ważą.


Zachęcona tym sukcesem, postanowiłam wykonać jeszcze jedne, tym razem z grubszego beżowego, filcu.
Postępowałam dokładnie tak samo, przy czym ucięłam znaczniej mniejszy kawałek filcu, bo ok. 5x7 cm. Nie gniotłam go tak mocno jak tamtego cienkiego, lecz złożyłam w niebanalny kształt.





Po doszyciu zawieszki, otrzymałam oryginalne kolczyki z grubego filcu, które założyłam dziś do pracy, wywołując ogólny zachwyt :-)

Składniki: Jedna para zawieszek do kolczyków
Arkusz cienkiego, białego filcu

Białe nici i igła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.